برای ضبط روی رایانه چه چیزی لازم دارم؟

برای ضبط روی رایانه چه چیزی لازم دارم؟

ضبط هفتگی : استفاده از نمونه ها و ابزارهای مجازی در جعبه ، آزادی خلاقیت باورنکردنی را هنگام تولید آهنگ فراهم می کند. با این حال ، ممکن است زمانی پیش بیاید که می خواهید پالت صوتی خود را گسترش دهید تا صداهایی را که خودتان ضبط کرده اید ، در خود جای دهد. خوشبختانه ، بیشتر DAW ها همچنین ضبط کننده های چند رکاب قدرتمندی هستند ، کاملاً قادر به ضبط همه چیز از یک ضربه تکمیلی به یک باند کامل با چند باند هستند.
آیا شما کسی هستید که ایده ضبط را دوست دارید اما کاملاً مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید؟ سپس این ویژگی back-to-basic برای شما مناسب است. بیایید نگاهی به سخت افزارهای اساسی و ملزومات نرم افزاری بیندازیم ، ببینیم چه کاری انجام می دهید و نیازی به آن ندارید ، و از مزایای برخی ویژگی های خاص استفاده خواهیم کرد.

۱. رابط صوتی

رابط صوتی ترکیب با کامپیوتر و DAW خود را برای ایجاد یک صوتی کامل و سیستم تولید بر اساس MIDI. رابط کاربری خود سیگنال های صوتی (و احتمالاً MIDI) را به داخل و خارج از رایانه شما تبدیل می کند ، بنابراین این جعبه ای است که میکروفون ، ابزار و سیگنال های سطح خط را به آن وصل می کنید ، و خروجی آن را به مانیتور و هدفون خود هدایت می کنید. همچنین ممکن است این وسایل داخلی و خارجی از MIDI برخوردار باشد ، این امکان را برای شما فراهم می کند که سخت افزارهای قدیمی مبتنی بر MIDI – synths ، کنترل کننده صفحه کلید و غیره به سیستم وصل شوند. بیشتر کنترل کننده های صفحه کلید این روزها اتصال USB مستقیم به رایانه شما دارند ، بنابراین گنجاندن MIDI I / O رابط شما ممکن است غیر ضروری باشد.
اولین موردی که هنگام انتخاب رابط صوتی باید در نظر بگیرید این است که چقدر اتصال در واقع به آن نیاز دارید: به تعداد ورودی های میکروفون ، ورودی های ابزار ، خروجی هدفون و خروجی های مانیتور اصلی که همزمان استفاده می کنید ، فکر کنید. واضح است ، فقط ضبط یک آواز خوان تنها به روش مشخصات نیاز ندارد ، اما ضبط کیت درام یا یک گروه کامل بسیار خواستارتر است. این عوامل بر نوع رابط مورد نیاز شما تأثیر خواهد گذاشت.
رابط صوتی با استفاده از یکی از چندین پروتکل اتصال به رایانه شما متصل می شود ، که رایج ترین آن USB 2.0 است. این استاندارد همه جا در اکثر رایانه ها موجود است و شامل توان اتوبوس ، با کاهش نیاز به منبع تغذیه خارجی است. با این حال ، بیشتر رابط های USB 2.0 مقرون به صرفه فقط حدود ۲۰ جریان ضبط همزمان با سرعت ۲۴ بیت / ۴۸ کیلوهرتز را ارائه می دهند ، بنابراین ، اگر این کافی نباشد ، گزینه های گران قیمت دیگری نیز در نظر گرفته شده است. این شامل برخی از سیستم های USB 2.0 با سطح بالاتر است. سیستم های مبتنی بر کارت PCIe با استفاده از اترنت ، MADI یا اتصالات اختصاصی. رعد و برق (نسخه های ۱ ، ۲ و ۳)؛ و Firewire (400 و ۸۰۰).
نکته بعدی که باید در نظر بگیرید نحوه کنترل رابط کاربری رابط کاربری است. گزینه های معمولی یا کنترل ترکیبی ساده در قسمت جلویی (عالی برای یک جلسه آوازی ساده) ، یا نظارت بر نرم افزارهای با تواناتر اما پیچیده تر (برای راه اندازی باند) هستند. سرانجام ، اکثر ضبط ها با سرعت ۲۴ بیت ، یا ۴۴.۱kHz یا ۴۸kHz انجام می شوند ، اما بسیاری از رابط ها نرخ نمونه بالاتری را ارائه می دهند – ۹۶kHz و ۱۹۲kHz – بنابراین شما نیز باید تصمیم بگیرید که آیا این برای شما مهم است یا نه.

برای ضبط روی رایانه چه چیزی لازم دارم؟

۲. DAW

با یک رابط مناسب مرتب شده ، میکروفون و سازهای خود را در هر برنامه ای که از ورودی صوتی پشتیبانی می کند ضبط می کند ، و چه در ویندوز ، MacOS یا Linux باشید ، تعداد زیادی برنامه رایگان برای شروع کار وجود دارد – Audacity و GarageBand ، مثلا. با این وجود ، اینها به لحاظ عملکردی محدود هستند و وقتی وارد عرصه اضافه کردن ضبط های یک بار (مصرف بیش از حد) یا ضبط چندین ورودی با هم می شوید ، به یک ایستگاه کاری صوتی دیجیتال با کیفیت حرفه ای (DAW) نیاز دارید که بتواند چنین کارهایی را انجام دهد. وظایف را بدون زحمت و از همه مهمتر ، قابل اعتماد انجام دهید.

ضبط یک گیتار برقی (یا باس) مستقیماً در رابط صوتی ، به جای اینکه از طریق یک تقویت کننده ، یک اتصال DI (تزریق مستقیم) نامیده می شود ، و به شما یک سیگنال تمیز خوب می دهد که می توانید بعداً در DAW پردازش کنید. با این وجود ، شما نیاز به روشی برای دستیابی به خروجی امپدانس بسیار زیاد ساز دارید. از نظر تاریخی ، برای این کار از جعبه DI استفاده می کنید ، و وقتی می خواهید خروجی تقویت کننده و DI را ضبط کنید ، اینها هنوز مفید هستند ، زیرا آنها همچنین سیگنال را تقسیم می کنند. برای ثبت فقط یک DI ، به دنبال ورودی امپدانس بالا (Hi-Z) در رابط صوتی خود باشید.
کاملاً ممکن است که رابط صوتی شما شامل DAW رایگان همراه باشد (برای مثال Ableton Live Lite ، Steinberg Cubase LE / AI یا PreSonus Studio One Artist). اینها معمولاً نسخه های محدود و ویژه ای از ارائه تمام قیمت شرکت ها هستند و برای جلسات ضبط ساده باید کفایت کنند. علاوه بر این ، اکثر آنها شما را در مسیری با تخفیف به سمت خواهر و برادرهای پرمصرف تر قرار می دهند.
با این وجود ، هنوز داشتن مزیت قطعی برای داشتن نسخه کامل هر DAW: انعطاف پذیری. به طور معمول آهنگ های نامحدود ، چندین ارسال و بازده ، امکان ضبط بسیاری از ورودی ها به طور همزمان ، مجموعه ای از جلوه های افزونه اضافی ، ابزارهای مجازی و محتوای صوتی و ویژگی های ویرایش پیشرفته مانند تصحیح زمین و تارهای صوتی دریافت خواهید کرد. در واقع ، اگر اصلاح زمین مهم است ، PreSonus Studio One دارای یک نسخه تعبیه شده از Melodyne است ، در حالی که Avid Pro Tools دارای تنظیم زمان انعطاف پذیر عالی در شکل Elastic Audio است. برای محتویات همراه ، Apple Logic Pro X شامل یک کتابخانه چشمگیر از حلقه های Apple و یک تن از نرم افزارها و جلوه های افزونه است ، در حالی که برای خلاقیت ، Ableton Live هم از منظر تنظیم منظر گاهشمار سنتی و هم کلیپ “غیرخطی” مبتنی بر. نمای جلسه.
نکته آخر که باید در نظر بگیرید ترجیح شخصی شما با توجه به طراحی DAW ، چیدمان و گردش کار است. بیشتر DAW ها در اصل شما را به روش های مختلف به همان محصول نهایی منتقل می کنند و بنابراین بسیاری از ویژگی های اصلی را به اشتراک می گذارند. اما تا زمانی که DAW خاصی را برای خودتان امتحان نکنید ، سخت است که بدانید آیا مناسب شما خواهد بود یا نه. باز هم ، آن نسخه های ‘lite’ همراه و نسخه های رایگان به شما امکان می دهد قبل از خرید امتحان کنید.

۳. میکروفون

میکروفون ها امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند ، که می توانند ضبط شوند. این یک مفهوم به اندازه کافی ساده است که مبتنی بر برخی از فیزیک های بسیار اساسی است ، اما تغییرات در نحوه کار و آنچه آنها می شنوند وجود دارد.
هر نوع میکروفون الگوی ‘قطبی’ یا ‘وانت’ خاص خود را دارد. میکروفن همه کاره همه چیز را در اطراف خود به طور مساوی جمع می کند ، در حالی که یک میکروفن جهت دار قلبی نسبت به آن در طرفین یا عقب سیگنال را در جلوی آن می کشد. نوع متداول دیگر شکل “۸” است که جلو و عقب را به همان اندازه جمع می کند اما طرفین را رد می کند. در حالی که هایپرکاردوئید الگوی جهت باریک تری را ارائه می دهد. برخی از میکاپ ها حتی از قابلیت های چند الگوی نیز برخوردار هستند و به شما امکان می دهد از دو یا چند الگوی انتخاب کنید. درک این مسئله که میکروفون خاص در واقع چه چیزی می شنود مهم است ، بنابراین می توانید یکی از مواردی را انتخاب کنید که متناسب با کار در دست باشد و فضای مورد نظر خود را انتخاب کنید.
پرمخاطب ترین نوع میکروفون قلبی است ، زیرا جهت دار است ، بنابراین با اشاره به منبع خود ، می شنوید که بیش از هر چیز دیگری – مخصوصاً وقتی که می خواهید امتحان کنید و آنچه را که از ضبط صدا های دیگر ضبط می کنید جدا می شوید. میکروفون کاردیوئید هنوز هم از پشت و به طرف آن صدا می گیرد – فقط در آنجا حساسیت کمتری دارد. این نمایشگاه همچنین چیزی به نام اثر نزدیکی را به نمایش می گذارد و با نزدیک شدن به کپسول ، یک تقویت ظاهری باس ایجاد می کند. همه اینها به طرحی که از لحاظ عملکردی مفید باشد اما کاملاً شفاف در رفتار آن نیست افزوده می شود. در فضاهای بزرگتر و دارای آکوستیک خوب ، میکروفن همه کاره صدایی طبیعی تر به شما می دهد. آنها همچنین به خوبی به عنوان جفت های فاصله ای استفاده می شوند تا در استریو ضبط شوند.
نکته مهم دیگر در مورد هر میکروفوری ، نحوه تبدیل امواج صوتی به سیگنالهای الکتریکی است. سه نوع اصلی وجود دارد: پویا ، کندانسور و روبان. کپسول های میکرو پویا یک کویل و آهنربا در حال حرکت دارند. آنها قوی ، قابل اعتماد ، مقرون به صرفه هستند و به طور معمول برای آوازهای زنده ، طبل های لگد ، تومس ها و دیگر منابع “تأثیر زیاد” مورد استفاده قرار می گیرند. کپسول میکروانسور کندانسور یک خازن است ، بنابراین به نوعی از قدرت (اغلب قدرت ولتاژ فانتوم ۴۸ ولت از طریق کابل میکروفون) نیاز دارد و از استحکام ، اما حساس تر و دقیق تر نسبت به دینامیکی برخوردار است. کندانسورها برای استفاده در استودیو بسیار مناسب هستند و برای ضبط آوازها ، گیتارها ، پیانوها و سیگنالهای اتاق محبوب هستند.
سرانجام ، میکروفون روبان از یک فویل نازک فلزی یا “روبان” و یک آهنربا در وانت خود استفاده می کند. این بسیار شکننده است ، و از سطح بازده کم و – با طراحی – یک الگوی وانت شکل ۸ ، برای نتایج صاف و طبیعی برخوردار است. همچنین در کار با صداهای روشن و پیچیده مانند سمبل و برنج بسیار عالی است.

 

۴. لوازم جانبی

عاقلانه است که بیشتر بودجه خود را به میکروفن های مناسب و معقول اختصاص دهید ، اما موارد اضافی دیگری نیز وجود دارد که به آنها نیاز خواهید داشت.
غرفه Mic می تواند به طرز معقولی ارزان یا دست دوم بدست آید ، اما هدف شما بهترین کیفیتی است که می توانید از آن خود کنید ، زیرا ارزان تر ایستادن و سفت تر کردن آنها سخت تر است و ممکن است با میک های سنگین تر سقوط کرده یا سرنگون شوید. غرفه ها نیز از نظر ارتفاع متفاوت هستند ، و تقریباً غیرممکن است که یک درام دام را با یک تکه تمام اندازه ، همانطور که در راه است ، امتحان کنید – بنابراین برای سازهایی که ضبط می کنید ، آماده شوید.
عکسهای جدید معمولاً شامل یک کلیپ ، گهواره یا هر دو برای اتصال میکروفون روی پایه هستند. گهواره برای عایق کاری میکروب در برابر لرزش بسیار عالی است ، بنابراین باید در صورت امکان از آن استفاده شود ، اما ممکن است برای برخی از ابزارها کار ساده ای نباشد. کلیپ های جهانی در دسترس هستند و اغلب در دسترس هستند.
برای ضبط آوازها با کندانسور قلبی ، نوعی پاپ شیلد ضروری است. اگر برای پول نقد بند هستید ، می توانید یکی از آن را از چوب لباسی و یک جفت تنگ تهیه کنید ، اما تنظیم مناسب راحت تر است.
در آخر ، اطمینان حاصل کنید که کابل های میکروفون طولانی کافی دارید تا سیگنال ها از سازهایی که با آنها ضبط می کنید رابط خود را دریافت کنید.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید