آموزش پیانو

نواختن پیانو

بخش مهمی در آموزش نواختن تمرین‌های انگشت پیانو موجود در پیانوی دیجیتال سری CA شما نیازی به تشک یا دوش ندارد. با این حال، آنها همان چیزی هستند که من از آن به عنوان “فینگر فود” یاد می کنم: سوپ مرغ برای تاندون ها. و برای ذهن این فقط در مورد “ارقام” نیست. پرورش یک تکنیک ماهر، همانطور که من می بینم، دست و ذهن را درگیر می کند. و مواد تمرین پیانوی CA توسعه هر دو را تشویق می کند.

ترازوها، آرپژها، قطعات تحسین‌شده هانون (از «پیانیست خوش‌دوست»)، و سایر تمرین‌های مرتبط، فهرستی از مهارت‌های CA را در بر می‌گیرد (که در سه پیانو مدل CA: CA51، CA71، و CA91 موجود است). برای دسترسی به این مطالب، دکمه “درس” را در سمت چپ پانل فشار دهید. اکنون، از دو دکمه «منو» در سمت چپ صفحه نمایش استفاده کنید تا نوع تمرین را بیابید (که در صفحه نمایش به طور مفصل توضیح داده خواهد شد). دکمه “بازی” در سمت راست پانل، تمرین انتخاب شده را شروع می کند.

این مطالب مزایای قابل توجهی را برای “دیجیتال شدن” به ارمغان می آورد، زیرا گیتار سنتر این تمرین ها را برای کمک به شما در نواختن بهتر و لذت بردن بیشتر از پیانوی خود گنجانده است.

با فشار دادن دکمه “درس” (که در بالا به آن اشاره شد)، پنج گزینه اول که دکمه های “منو” از طریق آنها حرکت خواهند کرد، کتاب های روش آلفرد هستند . در مطلب بعدی وبلاگ من، درباره این کتاب ها و مواد مربوطه که در پیانو ساخته شده است با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد. اکنون، هنگامی که پنجمین کتاب آلفرد را در منو پشت سر گذاشتید، وارد بخش تمرین انگشت خواهید شد، که با مقیاس ها (ماژور، سپس همه طعم های مینور)، آرپژ، وارونگی آکورد، مدولاسیون آهنگ و ۲۰ مورد شروع می شود. تمرین های معروف هانون از “پیانیست خوش تیپ”.

هنگامی که یک تمرین انگشت پیانو فراخوانی می شود، دو دکمه “Value” در سمت راست صفحه نمایش به شما امکان می دهد کلیدی را که در آن قطعه را می شنوید انتخاب کنید (هر تمرین هنگام انتخاب برای اولین بار روی کلید “C” پیش فرض قرار می گیرد. ). استثنای این قانون Hanon است: دکمه های “Value” در این مثال، قطعه تمرین را در مجموعه Hanon انتخاب می کنند.

در هر زمان، می توانید سرعت یک تمرین را تغییر دهید. خواهید دید که سرعت پیش فرض برای هر قطعه ۱۲۰ ضربه در دقیقه است (با قطعات هانون ۶۰).

همراه با پیانو CA شما کتابی است که دارای امتیاز مشخص برای هر تمرین در ساز است. هر مقیاس، آرپژ، و غیره (در هر کلید!) نشان داده شده است – با پیشنهادات انگشت گذاری. این به خودی خود منبع بسیار خوبی است.

همچنین می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که نواختن همراه با این تمرین‌های داخلی پیانو، مطمئناً می‌تواند صدای نفرت‌انگیز و غیرموسیقایی مترونوم را شکست دهد! (اگرچه همیشه می‌توانید دکمه «مترونوم» پیانوی CA را فشار دهید تا «کلیک» را در حین پخش هر یک از تمرین‌ها اضافه کنید.) تمرین با تمرین‌های داخلی می‌تواند نیاز مترونومیک را برآورده کند، زیرا دقت ریتمیک خود را تأیید می‌کنید. در برابر ضبط ساز (از آنجایی که شما همزمان با آن می نوازید).

بیایید به یک مزیت برای دانش‌آموزی که عادت نامطلوب تکرار مکرر اقدامات برای «اصلاح» اشتباهات خود را در حین گذراندن، نگاه کنیم: بازی با تمرین داخلی به طور مفید مستلزم آن است که دانش‌آموز با یکنواختی «هل به جلو» را انجام دهد – صرف نظر از اینکه یادداشت عبور کامل است یا نه باز هم، ضبط داخلی منتظر نمی ماند – و اجازه تکرار اقداماتی که رضایت بخش نبودند را نمی دهد.

مطمئناً زمان هایی برای تمرین اصلاحی وجود دارد. اما مواقعی نیز وجود دارد که دانش‌آموزان نیاز دارند یک قطعه را مستقیماً تمرین کنند – برای رسیدن به «تسلط ریتمیک» یعنی بدون سکسکه‌های اصلاحی (توقف و شروع مجدد). تمرین با مترونوم به تنهایی لزوماً نتیجه تسلط به همراه ندارد. تمرین با مواد داخلی در پیانو CA نابخشودنی است! من این را به عنوان یک امتیاز خوب می بینم.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از تمرین‌های انگشت روی پیانو CA این است که می‌توانید دکمه «Record» (در سمت راست پانل) را به جای دکمه «Play» فشار دهید، زمانی که انتخابی را برای تمرین فراخوانی می‌کنید. با فشار دادن “Record”، پخش تمرین داخلی شروع می شود (همانطور که دکمه “Play” انجام داد) اما اکنون، پیانو تمرین شما را به همراه مواد داخلی ساز ضبط می کند.

این به شما امکان می دهد بعداً نتایج تمرین خود را زیر نظر داشته باشید: به سادگی دکمه “Stop” را پس از پایان کار فشار دهید و سپس “Play” را فشار دهید. ضبط کردن خود در اینجا این نکته را در نظر می گیرد که هنگام تلاش برای فشار دادن نت های مناسب در زمان مناسب، گوش دادن دقیق آسان نیست! از آنجایی که انجام چند کار در تصویر وجود دارد، چرا پس از پخش، از طریق ضبط، خود را با جزئیات بیشتری نقد نکنید؟ اغلب، مهارت‌های شنیداری ما در حین بازی کاهش می‌یابد، بنابراین مفید است که بعد از اجرا با دقت بیشتری گوش کنیم.

و هنگام گوش دادن به عقب، نوار لغزنده تعادل به شما امکان می دهد تمرین اصلی را که در پیانوی دیجیتال تعبیه شده است، کاملاً بی صدا کنید . نوار لغزنده را تا انتها به سمت چپ حرکت دهید و فقط صدای خود را در حال پخش خواهید شنید (بدون معلم شبح‌وار در دستگاه!).

اتفاقاً وقتی تمرین جدیدی را انتخاب می کنید، مطالب ضبط شده شما در تمرین قبلی از بین می رود. تمرین داخلی اصلی در پیانو باقی می ماند، اما ضبط شما دیگر وجود نخواهد داشت. این به این دلیل است که ضبط در حالت «درس» به ابزاری موقتی برای بررسی پیشرفت شما اجازه می‌دهد – قرار نیست «برای نگهداری» باشد.

حالا یک سلب مسئولیت همانطور که استاد ارجمند پیانو من، ریچارد موریس، هشدار می داد، اگر احساس درد کردید، دست بردارید! تکراری بودن بخش ذاتی تمرین انگشتان است. با این حال، اگر بیش از حد انجام شود (یا اگر کسی علائم هشدار دهنده را نادیده بگیرد)، نتیجه ممکن است اصلاً سودمند نباشد. خود را در فرم قرار دهید – در حد منطق.

در نهایت، چند کلمه در مورد تمرین استراتژی ها، به عنوان بسیاری از فلسفه وجود دارد. ما لزوماً طرفدار این نیستیم که ترازوهای داخلی را در پیانوی CA خود فراخوانی کنید و هر کدام را به ترتیب تمرین کنید، سپس به طور کامل به آرپژ بروید، سپس به تمام تمرینات دیگر بپردازید. ممکن است بخواهید به درمان جامع ادای احترام کنید (آیا این همان چیزی نیست که اولین استاد پیانو شما، آقای تندینیتیس، قبلاً آن را اجرا می کرد؟)، اما من با توصیه های معقولانه ای از منابع محترم که اعتدال را ترویج می کنند مواجه شده ام – یعنی توصیه ای بزرگ تر. مزیت تمرین جهش های کوتاه نسبت به عرق کردن تمرینات انگشتان برای مدت طولانی بدون وقفه.

در بسیاری از موارد – به ویژه برای “نگهداری” هنگامی که تمرین ها یا انتخاب های موسیقی نسبتا روان باشند – ممکن است متوجه شوید که بخش های ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای تمرین در صبح، عصر یا در کل روز در صورت امکان، به شما خدمات بهتری خواهد داد. تک جلسه طولانی سینمایی (و به طور بالقوه ذهن سرگردان).

کشف من در طول سال ها این است که هیچ نوشدارویی برای همه کیبوردیست ها وجود ندارد. پیانیست ها اهداف تمرینی متفاوتی دارند. علاوه بر این، آنها از نظر فیزیولوژیکی و روانی متفاوت در کنار هم قرار می گیرند. «عرق دراز» ممکن است در شرایط خاصی برای برخی از پیانیست‌ها بهترین باشد، به‌ویژه آن‌هایی که در کنسرواتوار ثبت‌نام کرده‌اند یا روی دستیابی به نتایج دقیق برای یک مسابقه پیانوی آتی متمرکز شده‌اند. با این حال، برای پیانیست های تفریحی، لطفا تمرین روتین خود را معقول، سازنده و لذت بخش نگه دارید! این ایده خوبی است که انگشتان خود را متناسب نگه دارید، اما می توانید این کار را در یک بازه زمانی دوستانه انجام دهید – چارچوب زمانی که حفظ آن در دراز مدت برای شما کاربردی خواهد بود.

بیایید قیاسی از بدنسازی در باشگاه (= ساعت‌ها تمرین در سطح هنرستان) در مقابل ایروبیک (= موسیقی تفریحی برای همه) در نظر بگیریم. اولی یک سبک زندگی متعهدانه است که می تواند بر وجود فرد غلبه کند. مورد دوم تقریباً برای همه افراد است و به عنوان یک مکمل سالم برای بسیاری از جنبه های زندگی عمل می کند. بنابراین، احتمالاً در برنامه‌ای تمرینی که برای حفظ وفاداری خود به آن قابل دسترس و امکان‌پذیر ساخته‌اید، رضایت و لذت مستمر را خواهید یافت.

من به شما توصیه می کنم معلمی را پیدا کنید که با او یک عذرخواهی کنید (عذرخواهی جناس!) و توصیه های او را در مورد محتوا و طول جلسات تمرین خود دنبال کنید. و وقتی این کار را انجام دادید، پیانوی CA منتظر شما خواهد بود.

همانطور که به پایان می رسیم، من قصد دارم وارد یک کد عجیب و غریب شوم: برخی هستند که مخفف “Capt” را شناسایی می کنند. با “کاپیتان” خوب، در این مورد بسیار مناسب است، زیرا کاپیتان شما، یا مخفف “CAPT”، “مربی شخصی هنرمند کنسرت” شما است. هوکی، نه؟ اما با توجه به این ویژگی تمرینی ارزشمند پیانوی CA شما، این نام کاملاً مناسب است.

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید